Tuesday, February 22, 2011

Maulidur Rasul di Bumi Kenyalang


Hari kekasihku!!!
Pagi yang indah disambut dgn wajah yg ceria...
Namun, hati kecil merasa tidak tenang..

ADAKAH DIRI INI BENAR-BENAR MENCINTAIMU??





Akhi Mus'ab bersama anak-anak usrahnya

"Sungguh, telah ada pada Rasulullah itu suri teladan yg baik bagimu, bagi orang yg mengharapkan rahmat ALLAH dan kedatangan hari kiamat yg banyak mengingati ALLAH"
(al-Ahzab, ayat 21)

ADAKAH AKU MENGAMBIL PENGAJARAN DRPD AYAT INI??

ADAKAH AKU BENAR-BENAR MENGAMALKAN SUNNAHMU??



    
Wajah-wajah ceria

Betapa ramai umat islam hari ini yang begitu ringan mulut mereka menyatakan rasa cinta kepada    Muhammad SAW tetapi adakah mereka menjadikan Rasulullah sebagai IDOLA mereka?

Adakah mereka menghidupkan sunnah-sunnah bagi baginda?

Ya ALLAH
semoga aku dihindarkan daripada sifat-sifat orang munafik,
dekatlah aku dgn alim ulama dan letakkanlah aku di dlm biah solehah

"sangatlah dibenci di sisi ALLAH jika kamu mengatakan apa-apa yang tidak kamu kerjakan"
(as-Saff, ayat 3)

Sesungguhnya aku takut akan azab seksaMU,
Ya ALLAH...

Naqib TERSAYANG & akhi Hadi



Kontijen kolej SEROJA


Inilah cameraman nyer...



Ya ALLAH, sesungguhnya aku mencintai kekasihmu...
MUHAMMAD BIN ABDULLAH

Aku memohon belas kasihanMU
Tempatkanlah aku bersama golongan yg akan mendapat syafaat drpd kekasihMU
amin ya rabbal a'lamin..


No comments:

Post a Comment